Nikon COOLPIX P520 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon COOLPIX P520 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

fotograafje52 25-10-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P520 zwart

even een aanvulling op mijn eerdere review. Heb de kamera ivm het vastlopen teruggebracht naar de officiele dealer. na 14 dagen kwam hij terug met een kaartje eraan dat geen probleem gevonden was, dus bedieningsfout. Heb het hele manual nogmaals doorgelezen, de kamera opnieuw ingesteld maar merk nu elke dag dat de kamera na het inzoomen op een onderwerp vastloopt of niet meer kan scherpstellen. Dit komt zowel in de auto als een van de manual standen voor. Ik ben nu aan het uitzoeken of en hoe ik zo'n vastloper kan laten staan zonder dat de kamera na verloop van tijd zelf uitschakeld zodat ik hem in die situatie kan inleveren bij het servicepunt. wordt vervolgd.

fotograafje52 01-05-2014

weer even een aanvulling op mijn eerdere berichten over de nikon p520. Na mijn laatste bericht is de kamera diverse keren vastgelopen en een ander fenomeen was dat hij ineens niet meer wilde scherpstellen. Contact opgenomen met Nikon en de kamera teruggestuurd. Ze repareren hem niet zelf hij werd teruggestuurd naar Duitsland. Na 3 weken kreeg ik bericht dat hoewel er niets gevonden was ik een 'nieuwe' kamera kreeg. Dit berecht vond ik leuk en jammer want ik had de instellingen, de voorbeeld foto's met metadata, de omstandigheden waarin de fouten optraden enz meegezonden en dan toch weer 'we kunnen niks vinden'. Maar goed een nieuwe kamera. Met enige tegenzin heb ik de kamera weer meegenomen en voorlopig alleen in de auto stand wat foto's gemaakt. Ik moet zeggen met angst en beven want bij elke keer opstarten verwachtte ik dat het weer fout zou gaan. Na enkele maanden experimenteren nog geen fout gevonden dus mijn vertrouwen is enigszins hersteld. Tot vorige week, ik was natuurfoto's aan het maken waarbij ik de zoomknop weer frequent gebruikte. Toen bleek ineens dat als ik de zoomknop aanraakte dat na het loslaten van de knop het zoomen gewoon verder ging tot de uiterste stand. Weer uitzoomen zelfde. Kamera helemaal uit en weer aan en alles werkt weer ok. Lijkt wel of er een biochip in zit die zichzelf ontwikkeld maar dat met alle leerfouten die je je kunt voorstellen. Mijn twijfel of ede kamera is dus weer toegenomen. Overigens zit ook in deze kamera de 1.0 software, dit omdat ik veel mensen hoor zeggen dat een update van de software verbetering geeft. Bij Nikon wisten ze btw ook niks van nieuwe software of updates. groet bas

Fransja 08-10-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P520 zwart

Goede camera met uitstekende opnames, ook onder moeilijke omstandigheden. Ligt lekker in de hand en is snel schietklaar. Lens is voor zo'n prijs eigenlijk ongelooflijk goed; behalve het enorme zoombereik blijven de hoekbelichting, perspectiefverloop en beeldhelderheid steeds bij alle brandpuntsafstanden bijzonder goed.
Ik had alleen enkele problemen met de camera: onverwacht vastlopen, rare zoombewegingen, onvoorspelbare gps-registratie. Zeer irritant, maar alles is door Nikon op een uitzonderlijk nette manier opgelost. Service-afdeling werkt zeer oplossingsgericht. Fijn om dat in je achterhoofd te hebben!

Fransja 03-10-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P520 zwart

Fantastische camera voor dat geld. Maar ik heb wel constant stukken met het ding: in twee maanden al drie keer terug gemoeten naar de importeur. Camera springt steeds op slot en doet ook verder rare dingen: zoom springt er ineens uit, foto wordt niet meer getoond, gps-registratie is soms niet op foto te vinden en dan weer wel.
conclusie: prachtcamera, maar koop hem niet! Krikkel toestelletje.

Officiele reactie van Nikon Nederland 04-10-2013

Beste Fransja, vervelend dat de problemen met de camera moet ervaren. Zoals je ziet scoort de camera zeer hoog in de reviews. Het lijkt mij verstandig dat je via het normale email adres van Nikon in Amsterdam je serienummer en de klacht doorgeeft ter attentie van de servicemanager van Nikon Nederland. Hij kan zich dan ven verdiepen in de historie van de camera. Hij zal daarna zo spoedig mogelijk contact met je opnemen. Met vriendelijke groet, Nikon Nederland.

Fransja 21-01-2014

Ik blijf enthousiast over de fotografische kwaliteiten van dit toestel. Maar het is en blijft echt een gammel, treurig en onbetrouwbaar ding. Het apparaat is binnen twee maanden drie keer terug geweest bij de importeur; toen kreeg ik een nieuw exemplaar, en dat toestel heeft ook alweer een fout, ditmaal in de belichtingsregeling. Ik ervaar de P520 nu als mijn absolute top-miskoop. Wat een toddenbak.
De servicebegeleiding van Nikon overtreft echt alle verwachtingen. Geweldig netjes en meedenkend, oplossingsgericht. Maar ik zit nu al een half jaar zonder betrouwbaar fototoestel; dan is die medewerking van Nikon wel heel goed, maar ik sta wel met halflege handen.

nvg050 20-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P520 zwart

Dit is een fijne camera. Mooi klein en licht, prima om mee te nemen op (bijvoorbeeld) fietsvakantie. De mogelijkheden zijn ongekend, groothoek, supertele, kantelbaar LCD-scherm, zoeker. De beeldkwaliteit is voor de prijs niet slecht, zeker niet. Het haalt alleen niet de kwaliteit van een spiegelreflexcamera.
In de uiterste telestand is de kwaliteit opmerkelijk goed.
De kwaliteit van de lens laat afdrukken van 30x40 prima toe.
De programma-stand laat de lens op volle opening staan. Alleen de sluitertijd wordt aangepast. Dat is wat merkwaardig, ofschoon ook in die stand de beeldkwaliteit heel goed is. Alleen in de uiterste hoeken is wat lichtafval te zien.

connexxionboy 15-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P520 zwart

Een mooi degelijk toestel met heel veel mogelijkheden. Ben nog steeds aan het expirimenteren ermee.
Maar de foto's en video zijn zeer mooi, de gps functie erg handig en een mooie camera
Ik heb hem in de kleur grijs.
Moet inderdaad nog een tas ervoor hebben,misschien win ik wel. Haaha.
Kan hem iedereen aanbevelen,hij is niet te moeilijk.

Groetjes een tevreden Nikon klant.

POSjors 18-09-2013

Bij Bol.com las ik dat de camera (te) zwaar is voor bijv. macro. Wat vind jij? Ook wil ik weten of een statief noodzakelijk is bij inzoomen op afstand.

Thijs v. G 14-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P520 zwart

Sta elke keer versteld van de mogelijkheden met 42x zoom. Vibration reductie werkt prima. Witbalans bij helder weer in de bergen kan beter. GPS is handig bij fotografie in natuur/bergen. Maar GPS doet erg lang over een fix en is niet altijd nauwkeurig, kan tientallen meters schelen. Het vastlopen van de software, camera regeert niet en alleen het verwijderen van het batterij lost dit op, is uiterst irritant. Vindt vooral plaats als er veel foto's achter elkaar gemaakt worden (soms wel 3x op een dag). Daarom degelijkheid een lage score.

reniedehaan 13-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P520 zwart

Ben nog steeds van alles aan het uitproberen,maar ben zeer tevreden over dit toestel.Maakt goede zeer scherpe fotoos, zelfs bij donkere omgeving flits niet eens nodig.
Ligt gemakkelijk in de hand.

tharust 12-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P520 zwart

Mijn enigste mankement is het batterij die ik erbij geleverd heb is heel gauw op na 10 a 15 foto`s scheidt hij er mee uit
Maar de nieuwe extra batterij werkt perfect Ik ben er erg te vrede over dit foto toestel

van de emmalaan 12-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P520 zwart

Twijfelde of ik een spiegelreflex of bridgecamera zou kopen. Ik heb gelukkig voor de P520 gekozen. Ik vind het een fantastische camera. Ik heb net een reis naar Tanzania gemaakt met een gezelschap waarbij ook spiegelreflex camera's bij waren. Ik had verwacht dat de foto's van de spiegelreflexcamera's scherper zouden zijn, maar niets is minder waar.Hij is compacter dan de spiegelreflexen en je hebt een fantastisch zoombereik met goede resultaten als je de camera goed vastlegt en je hoeft dus niet allerlei lenzen mee te slepen!De originele batterij werkt superlang(drie dagen gefotografeerd voordat ik moest laden). Het kalendersysteem is erg handig. Het enige nadeel is dat als je de camera aanzet het erg lang duurt voordat hij paraat is.

WILL52 11-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P520 zwart

Een zeer goed toestel, zeer sterke en heldere optische zoom. Zeer veel instellingen mogelijk. Kortom, voor mij, een aanwinst.

svries1 11-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P520 zwart

Mooi toestel, met vele opties. Ik ben een leek wat fotografie betreft maar probeer wel alle functies uit... en zo leer ik elke keer weer wat nieus.

Sinds1980 11-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P520 zwart

Mijn Sony HX1-camera heeft het een paar jaar fantastisch gedaan, maar verschillende onderdelen begonnen los te laten. Tijd dus voor een nieuwe camera. Mijn eis was dat ik kon voortborduren op waar ik mee bezig was. Het nieuwe Sony-model bleek echter niet meer in 3:2 foto's te schieten. De Nikon P520 bleek deze mogelijkheid wel te hebben. En zo ging ik voor het eerst over op een ander merk. De foto's van de Nikon zijn zeker niet minder dan die van Sony met zijn superieure Carl Zeiss-lens. De sepiakleur is wel beduidend anders; die gebruik ik regelmatig. Gelukkig maakt de P520 ook panoramafoto's. Vreemd genoeg lijkt de P520 wel wat lichter te zijn dan de Sony HX1, hoewel dat in werkelijkheid niet zo is. Maar omdat de P520 moeilijk stil te houden is - en zeker bij de nodige wind - is het moeilijk om precies te mikken bij een foto. Jammer, want bij mij komt zoiets heel precies. Toch vind ik dat de P520 prachtige foto's maakt met dito kleuren. Ik heb er geen spijt van. Wel hadden de 3:2-foto's iets kleiner gemogen; of tenminste dat je de keuze had gehad uit verschillende formaten.

claprijs31 11-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P520 zwart

De foto's zijn erg mooi van kleur, ik hoef er weinig aan te verbeteren met mijn fotobewerkingsprogramma. Er zitten veel mogelijkheden op. Ik ben er alleen nog niet helemaal achter hoe het zit met automatisch uitschakelen en warm weer. Dus ik gebruik hem momenteel erg veel om daar achter te komen.
Maar verder is het een dijk van een camera waar ik al veel plezier van heb.

Geschreven voor: Nikon COOLPIX P520 zwart

Eenvoudige foto's zijn snel en zeer goed te maken.
Om specifieker in te gaan is wel veel oefening nodig, want alle mogelijkheden zijn wat lastig terug te vinden.
Er zit een eenvoudige handleiding bij, om alles eruit te halen moet men de handleiding downloaden (pdf 244 pagina's)
Ook de macro en de zoom zijn uitstekend maar door de enorme zoom moet dit wel met behulp van een statief gemaakt worden.
Ik ben nog lang niet klaar met experimenteren maar vind het echt een geweldig ding, waar ook mijn vrouw, die alleen eenvoudige foto's wil maken goed mee uit de voeten kan.

ejjzonneveld 11-09-2013

Ik wil nog 1 dingetje toevoegen op mijn eigen review namelijk dat er niet standaard een accuoplader word meegeleverd en dat vind ik jammer, had er wel gelijk een tweede accu bijgekocht maar kwam er thuis achter dat je deze niet buiten je toestel kon opladen. Wat moet je zonder een reserve accu?
Maar dit schijnt tegenwoordig bij veel tostellen en merken zo te zijn.

sanenroon 11-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P520 zwart

Prima toestel we zijn zeer tevreden. Toestel maakt scherpe foto's.De kleuren zijn prima.Kwaliteit prijsverhouding is goed in balans. De camera is een aanrader.

Joam40 11-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P520 zwart

Makkelijk te bedienen camera met spiegelreflexkwaliteit. Grote zoom mogelijkheid. Uitstekende belichting. Zowel automatisch en handmatig te bedienen. Zelfs mijn moeder die zelf een spiegelreflex van Nikon heeft neemt hem vaak mee.

belele20 11-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P520 zwart

Sinds 4 weken in mijn bezit, alleen maar goede punten.
O ja 1 min puntje, de bij geleverde software is waardeloos!!
En met Photo Vieuwer in windows 7, is het lastig om je foto`s te openen(photo vieuwer loopt vast), als iemand een betere optie weet, hou ik mij aanbevolen!!

wvan 11-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P520 zwart

Maakt mooie foto's voor mij.
Kom van klein compact naar andere compakt met zeker wat meer mogelijkheden.
Vooral voor mij dat je kan inzoomen op verre objecten.
Gebruiksgemak zal ik nog verder moeten ondervinden.
Gewicht van de camera en handzaamheid om vast te houden.
Degelijkheid zal die verder nog moeten ondervinden,daar het een paar dagen gebruikt.

mieps13 11-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P520 zwart

Ik was me al een tijd aan het oriënteren voor een camera. Met wat ik wilde kwam ik uit op een Nikon p510 of een Panasonic linux.... Toen ik zag dat de P520 uit zou komen heb ik me hier in verdiept. Ik wist dat ik deze camera wilde. In het begin moest ik erg wennen aan het gewicht van de camera. mijn man heeft een spiegelreflex Nikon d5100. De zoom vind ik super! Ik krijg bij het helemaal uitzoomen niet altijd even scherp beeld maar dat ligt ook aan wat je fotografeert. Met de zoom is het lastig vliegende vogels te pakken op tijd en toch scherp. Maar ik heb al vaker een buizerd van een afstand mooi op de foto gekregen die even verder op zat. En daar had ik de camera voor gekocht. Voor het zoomen. Ik ben erg tevreden,en blij dat ik nou deze camera heb. Het was een welkome aanvulling met de Nikon D5100, want nu kunnen we samen weer fotograferen.

molspooters 11-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P520 zwart

ik heb het voor mijn vrouw gekocht omdat de camera niet zwaar is ze heeft namelijk reuma en een makkelijk menu heeft dat bijna gelijk staat aan mijn eigen camera ook een nikon uiteraard.
Vorm geving is goed licht lekker in de hand en de bediening van zoom en afdrukken is goed.
Scherp van conrast en duidelijk beeld van zowel voor als achter de camera.
Ze is er zeer blij mee.

heppiemen 11-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P520 zwart

Geweldige camera ik heb er veel plezier van hij maakt hele goede foto's en film's.
Voor mij de beste keus

wmeeuwsen 11-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P520 zwart

Ben er heel erg blij mee. Wat ik fijn vind is de elec. zoeker.Ik heb alleen een verkeerde tas gekocht daar ik niet de extra spullen kwijt kan. De keuze voor gps vind ik ook geweldig. je weet tijd en plaats. Nee ik ben heel erg in mijn nopjes over dit toestel.

basvanderham 07-07-2013

07-07-2013
Ik heb deze kamera nu een half jaar in gebruik en er vallen mij wel een aantal dingen op. Laat ik positief beginnen, de zoom is geweldig en de foto's zijn goed. Maar.... als ik helemaal ingezoomd ben, daarna een foto maak en weer uitzoom stelt de kamera niet meer scherp. Buitengewoon lastig want alleen de kamera uitzetten lost dit op. Daarnaast heb ik een paar keer gehad dat de kamera vastloopt in de software. De aan/uit knop werkt niet meer en alleen door de batterij te verwijderen en terug te plaatsen is hij weer op gang te helpen. Ik ga er van uit dat dit software fouten zijn die met een update op te lossen zijn. Naar mijn mening is dit voor Nikon wel een heel slechte beurt. Zijn er meer gebruikers die deze fenomenen hebben ondervonden?

claprijs31 12-09-2013

Graag wil ik even reageren op uw review voor wat betreft dat vastlopen: ik heb mijn camera terug laten sturen door de winkel waar ik hem gekocht had. Toen is er nieuwe firmware door Nikon op gezet. Maar ik ben er niet achter of dit met de omgevingstemperatuur komt, of dat het inderdaad een kwestie van een fout in de firmware is. Ik ben nu sinds ik de camera weer terug heb nog steeds bezig met door testen. Ook door uitgebreid filmpjes te maken.
Tot nu toe valt het blokkeren mee en hopelijk blijft dat zo. Overigens is de service van Nikon erg goed want ik had via de chat overlegd en het chatverslag uitgedraaid en meegenomen naar de leverancier.
Als ik u was zou ik er zeker nieuwe firmware op laten zetten om erger blokkeren te voorkomen. Het valt onder de garantie en Nikon behandelt de consument erg netjes. Alle lof voor hen.

ejjzonneveld 11-09-2013

Dat vastlopen (nergens meer op reageren) heb ik ook 1 x gehad, inderdaad de batterij eruit halen was de enige optie.
Hoop ook dat het geen gewoonte word en dat er mogelijk met een update er iets aangedaan kan worden.

laurraaaaaa 19-05-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P520 zilver

De coolpix p520 heb ik nu een maand in bezit. Ik ben er zeer tevreden over. Hiervoor had ik een simpele digitale camera, maar met dit toestel heb je vrij veel mogelijkheden! Hij maakt hele mooie foto's! Ook zijn de video opnames redelijk goed (ik ga hier zelf geen gebruik van maken, ik heb een videocamera). Over de optische zoom ben ik al helemaal tevreden, je hebt 42 x zoom, hier kan je ver mee in zoomen! Verder ben ik nog aan het uitvogelen hoe ik 3D foto's kan maken.
Al met al ben ik heel erg tevreden met deze aankoop, en heb ik zeker weten geen spijt van deze aankoop!

laurraaaaaa 28-04-2014

Inmiddels, een jaar later, is mijn mening over het toestel sterk veranderd! Ik heb alleen maar gezeur gehad met dit toestel. Ik ben vorige week voor de derde keer bij media markt geweest. De eerste 2 keer startte mijn toestel niet. Ik wilde dan een mooie foto maken (op vakantie) en ik kreeg mijn toestel niet aan. Nadat ik 10 x de accu eruit en erin had gehaald deed ie het weer met een beetje geluk. Mijn laatste vakantie is 2/3 weken geleden. Ik had mijn toestel niet meer gebruikt nadat ik hem weer had opgehaald bij mediamarkt. Toen kwam ik er op vakantie achter dat al mijn foto's buiten overbelicht waren. Alle functies uitgeprobeerd (instelling terug gezet) maar niks hielp. Het resultaat is dat ik de foto's van alle bezienswaardigheden maar met mijn mobiel heb gemaakt...

claprijs31 29-04-2014

Hallo Laurraa,
Probeer het eens op te lossen met een nieuwe firmware. Mijn camera had in het begin last van vastlopers dat hij nergens op reageerde als ik langere tijd foto's achter elkaar maakte. De accu voelde dan erg warm aan.
Ik ben met mijn camera terug gegaan naar de leverancier die hem naar Nikon terugstuurde en deze voorzag mijn camera van een update van de firmware. Sindsdien doet hij het prima.
Blijkbaar heeft de versie van de firmware die erop staat als je de camera net in je bezit hebt last van bepaalde bugs waardoor de camera vastloopt.
Ik hoop dat je wat aan mijn reactie hebt.
Heel veel succes.

Officiele reactie van Nikon Nederland 30-04-2014

Beste Lauraaaa, wat vervelend om te horen dat je veel problemen hebt gehad met de COOLPIX P520. Je geeft aan dat hij al meerdere keren met de camera bent teruggegaan naar Mediamarkt. Wij weten aan de hand van deze informatie niet exact of de camera ook daadwerkelijk bij ons Service Point in Beverwijk terecht is gekomen.Is het mogelijk om ons een persoonlijk bericht te sturen t.a.v. onze Service manager via office@nikon.nl. Graag voorzien van jouw gegevens en het serienummer van de camera. Wij kunnen dan zien of de camera bij ons bekend is en wat we kunnen om je weer net zo tevreden te krijgen als in jouw allereerste review. Groet, team Nikon Nederland